Glädje – Samarbete – Gemenskap

HUNDÄGARUTBILDNING

11057359_10153916992838976_7936095524999989792_n

Kurser

Alla våra kurser finner ni på studiefrämjandets sida. Där kan ni även anmäla er till kursen. Klicka dig vidare och se vad vi kan erbjuda er just nu.
Har du frågor angående kurserna kan du kontakta Carina på carina.andersson@studieframjandet.se

Privata lektioner

Har du och din hund fastnat i ett invant mönster, har ni fått problem eller kanske ni bara behöver ett par ögon till på er träning? Vi på Växjö Brukshundklubb erbjuder - i mån av tillgänglig SBK instruktör – privat träning för dig och din hund. Träningen skräddarsys efter dina och hundens specifika önskemål och förutsättningar. Kostnad 600 kr/timme. Kontakta Carina på carina.andersson@studieframjandet.se

Vi utbildar dig

Våra instruktörer på kurserna utbildar dig som hundägare för att du i din tur ska kunna träna och lära din hund. Det är du som hundägare som går utbildning för att du sedan ska kunna träna din hund. Hos oss är alla hundar välkomna, oavsett ras!

Instruktörer

Alla våra instruktörer är utbildade inom Svenska Brukshundklubben. Vi följer SBK's "Policy för hundhållning och vår relation till hunden vid uppfostran, utbildning och träning."

Hjälpinstruktörer

Du som är intresserad av pedagogik och utbildning har goda möjligheter till en kvalitetssäkrad vidareutbildning till instruktör eller lärare inom Svenska Brukshundklubben. Vi har ett brett utbud av utbildningar inom alla områden. Låter det intressant hör av dig till utbildningssektorn@vaxjobk.se

Trygga ägare och hundar

Att gå kurs tillsammans är nog den bästa investering du kan göra för att få en bra relation med din hund. Hunden ska fungera i samhället och utvecklas som individ, vilket gör hundägarskapet enkelt. Dessutom blir du automatiskt medlem i en organisation som ger dig en rad möjligheter och förmåner.