Glädje – Samarbete – Gemenskap

PROV & TÄVLING

BRUKS

I bruksprov prövas hunden både i lydnadsmoment och specialmoment, vilket du själv väljer. Genomförandet sker både på en appellplan och i skog och mark.

LYDNAD

I tävlingsformen lydnad prövas hunden i lydnadsmoment både intill föraren och på avstånd med precision och glädje.

IGP (IPO)

IGP (Internationell prövningsordning), tidigare IPO, är en av Svenska Brukshundklubbens tävlingsgrenar. I grenen finns fyra provformer med olika kombinationer av spår, lydnad och skyddsarbete.

AGILITY

I den populära hundsporten agility ska hund och förare klara en hinderbana på tid. Det är en hundsport där alla hundar kan delta och alla klubbar inom SKK kan arrangera tävlingar.

RALLYLYDNAD

Rallylydnad är en av Svenska Brukshundklubbens tävlingsgrenar. Genom glädje, kommunikation och samarbete ska hund och förare ta sig igenom en rallylydnadsbana tillsammans.

MH

MH är ett bra sätt att få en beskrivning av din hunds beteenden och en bild av vem du har i andra ändan av kopplet och så kan du få en bättre förståelse för hur du kan träna din hund. För mer info kontakta Viveka Ericson på vivie@live.se

TRÄNINGSGRUPPER

Att vara träningsgrupp innebär att en grupp med minst fyra personer tränar hund ihop. Rapporterar du träningstillfällena som gruppen genomför till studiefrämjandet har du möjligt till förmåner. För mer info kontakta Linda: linda.thoren@hotmail.se