Glädje – Samarbete – Gemenskap

SAMHÄLLSNYTTA

1452517_10202517879927046_1381566636_n

PATRULLHUND

Att utbilda en patrullhund är något för dig som vill göra en insats med hund i Försvarsmakten. Deras främsta uppgift är att varna sin förare för personer i bevakningsområdet.

RÄDDNINGSHUND

För dig som trivs med lagarbete och som med kort varsel kan följa med vid en nationell räddningsinsats tillsammans med din hund. Räddningshundens främsta uppgift är söka rätt på försvunna personer i te x. rasmassor, laviner eller till sjös.

ASSISTANSHUND

Assistanshunden är en civil tjänstehund vars syfte är att öka möjligheten för människor
med funktionsnedsättning att
få en större delaktighet i
samhället med hunden
som hjälpmedel.

UNGDOMAR

Är du mellan 15-20 år och
medlem i SBK eller
Sveriges Hundungdom?
Gillar du spänning, utmaningar
och gemenskap? Då kan du och din hund vara med i SBKs tjänstehundsverksamhet för ungdomar.

PATRULLHUND

RÄDDNINGSHUND